De ce sa faci yoga in 2018- interviu cu Cristina Horez

De ce sa faci yoga in 2018- interviu cu Cristina Horez

Cine mai are timp de yoga? Era o vorba a unui calugar: cine are timp sa mediteze zilnic cate 20 de minute pe zi, iar cine e foarte aglomerat, sa mediteze dublu.

Intr-o lume tot mai debusolata, care e mereu pe fuga, oamenii parca nu mai au timp sa se reculeaga. Nu mai exista un moment de respiro. E totul o stire, o agitatie, o saritura de la una la alta pe Facebook, pe Instagram, pe orice altceva mai putin pe ce trebuie. Fiecare vine cu un sfat, fiecare e specialist si lucrurile devin tot mai complicate. In toata harmalaia creata, parca putina natura nu ar strica. Parca putina liniste te incarca si parca intoarcerea la origini e cea mai viabila solutie, in secolul vitezei si al vitezomanilor.

Asa ca punem putin stop si ne oprim la cea mai veche tehnica indiana, de care a auzit tot poporul- yoga.

La Food Hood & Centru, am organizat si cateva sedinte in aer liber pe plaja, unde oamenii vin sa faca stretching, asane si posturi de yoga. Asa, mai uiti de iesirile uzuale in baruri si te relaxezi in slapi pe nisip, cu o limonada rece. Pe langa deliciile de baut, iti oferim si gustari fresh de la Pikaklara, sa pleci cu bateriile incarcate. Urmatorul eveniment va fi pe 26 august, ora 11, asa ca inscrieti-va din timp!

Cristina Horez– initiatoarea sedintelor de yoga vine sa te ajute cu cateva idei si sfaturi pentru o viata mai chill. 

  1. Care sunt beneficiile aduse de yoga, asane si meditatii unui incepator si ce ar trebui sa stie cand porneste pe acest drum?

Ca e un drum, si nu doar un beneficiu de moment. Si ca trebuie o practica zilnica, integrata in rutina si haosul cotidian. Meditatiile ofera intr-adevar o stare de relaxare instanta, insa ea nu va dainui decat prin practica.

  1. Exista o legatura stransa intre yoga si tipul de viata ales? Traind intr-o lume plina de corporatii, se pliaza acest exercitiu oamenilor care prefera mai mult un stil de viata activ?

Yoga nu este un sport. Devine un stil de viata. Devine o alegere de a trai mai sanatos si mai constient. Mai in contact cu natura ta adevarata. Si da, este recomandata oricarui tip de personalitate.

  1. De cat timp practici yoga, ce schimbari ai observat la corpul tau? Dar pe plan mental?

Long story short, no more panick attacks! Traind intr-o lume care te prinde atat de usor in mrejele placerilor si a dorintelor de a avea mai mult si mai mult, nici macar nu constientizam cat de bine suntem prinsi in vartej. Unii apeleaza bineinteles la ajutoare de relaxare cum ar fi drogurile sau iarba. Nu sunt against, am incercat, e super, but it’s not a long term solution.

Astfel, cand practici si vin acele schimbari de gandire/ comportament evident ca nu te vei simti bine si roz si gata dispar toate problemele. Va fi o lupta cu tine, sa devii mai bun si sa evoluezi si sa nu te mai intorci la vechile obiceiuri care stii ca nu iti sunt benefice.

So, for those who believe yoga is all peace and flower-power, buckle up! It is not!

Asta pe plan mental.

Pe plan fizic, asanele ajuta intr-adevar la flexibilitate, probleme de coloana (aveam L3-L4 tasate si o usoara cifoza care s-au tratat), anxietate, probleme de concentrare, chiar unele boli ca si diabetul sau astmul. Again, fiecare persoana are anumite carente in anumite zone ale corpului. 10 oameni care vor practica aceleasi asane nu vor avea aceleasi rezultate. Ele sunt adaptate ca si intensitate in functie de nevoile individuale.

Pe mine personal cel mai mult m-a ajutat postul. Da, post negru de o zi (cu apa totusi) pe saptamana. Timp de 2 ani. Iti purifica foarte mult corpul, creste imunitatea si da un boost de energie pe care nu credeam ca il am. Si iesi din acea zona de panica “vaiii ,dar eu nu pot sa nu mananc o zi intreaga!” You can and you will, if you want to!

  1. Cat de des trebuie facute exercitiile? Exista o schema de exercitii de respiratie si stretching pentru diverse afectiuni medicale?

Orice practica poate fi

– generala, pentru relaxare si rupere de cotidian. Recomand zilnic – 3-4 asane si 10-15 min de meditatie cu focus pe inspiratie – respiratie si concentrarea in inima.

Sau poate fi

– specifica, pentru anumite afectiuni medicale/ mentale.

(aici nu as putea exemplifica pt ca nu am facut cu nimeni astfel de practici).

Streching inainte de asane da! Un 5 minute basic pentru stretchingul picioarelor, a mainilor, si a bazinului. Ca si cum ai merge la sala. Trebuie sa ne pregatim inainte.

  1. Ce sfat ai pentru cei care nu au o mobilitate extraordinara, dar sunt totusi interesati de yoga?

Asta este si scopul practicilor yoga, sa capatam acea mobilitate.

Primul pas este sa iti depasesti bariera propiei sabotari. Apoi lucurile vor curge altfel.

 

Text: Stoian Ruxandra

Fotografii: arhiva personala Cristina Horez

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *