De la no 1 in Urban Chart Germany la Food Hood- interviu cu Victor Stancu

De la no 1 in Urban Chart Germany la Food Hood- interviu cu Victor Stancu

1. Cum a fost viata ca manager de evenimente in Germania? Care au fost cele mai interesante proiecte la care ai lucrat?

Parintii mei au decis sa ne mutam in Germania in 1977, cand eu aveam doi ani. Desi nu am avut nicio legatura cu Romania, cand am crescut am pastrat o parte din temperamentul roman. De fiecare data cand altii se fereau de ceva, eu am ales ma duc. Lucru care m-a ajutat mai apoi sa organizez evenimente mai complicate. Am inceput sa cant intr-o trupa de la 12 la 16 ani. Am ajuns pe primul loc in Viva Urban Charts, am avut multe turnee in Germania, Austria, Suedia. Intre timp m-am apucat de cultura managementului si am imbinat partea de business cu muzica. Am facut booking pentru trupa mea si alte trupe ale prietenilor mei. M-am anagajat la 18 ani ca manager de eventuri.

 

Cel mai interesant proiect a fost o excursie 6 luni in Ramala in Palestina la un show de fashion. A fost o experienta uimitoare, am combinat sedintele de fotografie cu o plimbare la mare. Femeile care pozau au vazut pentru prima oara marea si erau incantate, si-au aruncat burka si s-au bucurat de mediul nou. Cu ocazia asta am renuntat la preconceptii, oamenii erau destul de open minded si de la curent cu ce era in lumea modei si a muzicii.

2. De la no. 1 in German Chart la Food Hood Romania- o calatorie interesanta si plina de schimbari. Cum de ai ales sa ramai in Romania?

2007-2008 a fost prima data cand am ajuns in Romania, am organizat niste concerte si am prins gustul la ce avea de oferit tara in care ma nascusem.

Am organizat specatcole cu Morcheeba, Faithless, Stereo MCs si am descoperit piata din tara. In 2014 m-am hotarat sa renunt la Londra si am venit aici.

Mi-a luat ceva pana m-am obisnuit cu limba.

In primul an am studiat piata romana si in 2015 am deschis Food Hood, pe Selari nr 4. Locul era pe jumatate si apoi a luat amploare pentru ca nu era deschisa piata de food market. Am avut mult de furca si cu birocratia pentru a deschide vanurile cu mancare.

A mers din prima. Am imbinat muzica si mancarea. Eu nu ma consider un patron de restaurant. Consider ca exista o conexiune intre stilurile muzicale, ce mancam. Este un lifestyle. Nu tin mortis sa fiu in top, sunt ok ca cel mai bun plan B.

 

Ne-am dublat suprafata in al doilea an. Am facut targuri de haine, workshopuri, concerte acustice, activitati sportive, orice altceva nu vezi in centrul vechi al Bucurestiului.

3. Stiu ca ai colaborat cu Guano Apes si Reamonn si alti artisti cunoscuti din afara. Cum te-a schimbat experienta asta?

Am cantat cu Guano Apes, era un proiect organizat pentru germani, Echo Music Prize.

Am inceput sa ma axez mai mult pe business si am facut antreprenoriat pentru trupe in UK, urmand sa ma stabilesc in Londra la 20-21 de ani.

Industria muzicala a luat-o putin in jos, de cand incepuse piratarea si downladarea de pe internet.

De aceea, partea de organizare de concerte a mers mai bine. Am organizat evenimente cu Pharell, Justin Timberlake, Prince, aveam pana la 230 de concerte pe an. A fost o experienta inedita asa ma trezesc la masa cu cei mai mari artisti din industriala muzicala, pustan fiind.

4. Dar in Romania? Ai vreun proiect care ti-a ramas in minte?

Si in Romania am avut concerte unice, de la Portishead la altele cu trupe indie rock si numai, din tara.

Unul din evenimentele mele preferate a fost cu Aparat la Turbo Halle, iar de aici mi-a placut AFO de la Subcarpati cu battleuri de MC si beaturi facut de oameni inspirati si talentati.

Atmosfera creata la concertele lor este una originala si se vede pe fetele oamenilor. Am pus accentul pe trupele care incearca sa faca o diferenta. Tocmai de aceea am lansat vinilul.

5. Ai facut prima compliatie de trupe rock pe vinil in tara. Cum de ai ajuns aici?

Primul volum- Everything happens for a season e cu trupe romanesti, al doilea urmand sa fie lansat in octombrie, va fi cu internationale care au cantat pe scena Food Hood. Sunt oameni talentati, autentici, care au ceva de transmis.

6. Food Hood este un proiect interesant cu trupe unice, proiecte interactive si activitati pe care nu le poti face in mod uzual in centrul Bucurestiului. Care sunt planurile viitoare?

Vom lansa si o carte de bucate, un showcase cu accesorii pentru bucatarie, pentru a gati ca un profesionist.

O sa facem un show de gatit cu artisti, cu ustensilele de gatit- The Big Pan Theory. Artistii vor incerca sa creeze meniurile lor preferate sub indrumuarea unui chef. Lansarea va fi pe 6 septembrie la Carturesti si vom colabora si pe showul de bucatarie.

Ne indepartam de cliseele barurilor din centru. Vrem sa aducem artisti underground din tara si din Europa, workshopuri, targuri de haine, yoga, badminton si altele.

Urmeaza sa deschidem si Food Hood Family care se va axa si pe stimularea noii generatii si activitatile culturale. Pastram activitatile pentru adulti, dar si pentru copii, sa fie un mediu interactiv. Restaurantul va fi deschis si in afara centrului, ne mutam mai aproape de oameni care duc o viata mai linistita si vor totodata o iesire din tipar.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *