Despre grafica badass în arta modernă- Interviu cu Răzvan Corneci

Despre grafica badass în arta modernă- Interviu cu Răzvan Corneci

De curând, am lansat vinilul “Everything happens for a season“, prima compilație indie-rock cu banduri românești, cu grafică semnată de Răzvan Corneci. Smart, simplu și catchy, designul în nuanțe pastelate păstrează o notă de vară în orice anotimp.

Pasionat de cinematografie, teatru, picturi și tatuaje, Răzvan și-a etalat artă în brandul propriu, aka Bad Jubies Apparel  cu ocolecție impresionantă de tricouri, hoodies și bluze. Grafica minimalistă alb-negru, liniile sexy, siluetele, buzele și simbolistica feminină se îmbină perfect cu stilul urban, pentru outfituri badass.

Ne-am găsit, am vorbit, asta a ieșit:

1. Desenele tale fac femeile bad ass să fie vii. Unde îți găsești inspirația și cum a fost primit conceptul tău cu Bad Jubies?

Figura feminină, pentru mine, nu a fost niciodată divorțată de violență, determinare, independență, putere. Nu trebuie să caut mai departe de spectrul realității pentru inspirație sau referințe. În ce mă privește, nu am întâlnit femei care să fie definite de fragilitate sau slăbiciune. Bad Jubies a fost primit ușor pentru senzualitatea pe care o conține, dar surprinde uneori chiar în cum pune în lumină figura feminină. Nu ar trebui, nu fac ceva nou.

2. Ce artist crezi că stă la baza pasiunii tale pentru desen și grafică? În cine te regăsești, indiferent că e pictor, scriitor sau regizor? De ce?

Copiez și fur de la numeroși oameni care știu mult mai bine decât mine ce fac. Nu aș da unuia importanță mai mare decât altuia. Nu se apropie în vreun fel, dar respect munca lui Tarantino, Seinfeld, Palahniuk. Niciunul nu e artist. În divertisment, în schimb, sunt brici. Fiecare lucrează cu clișeu, kitsch, tușe groase și contrazice parametrii de stil suficient cât să spargă al patrulea perete. E ceva ce mi-ar plăcea să aduc în munca mea.

3. Unde ai avut mai mult succes cu vânzările tricourilor Bad Jubies? În Romania sau afară?

În România, din două motive. Primul e unul logistic. Deși internetul ne permite să facem reclamă oriunde în lume, costurile pe click sunt foarte scumpe în lumea occidentală. Al doilea e pentru că, oricât am crede noi că facem treabă bună cu diferitele campanii și photo shoots, tot word-of-mouth a fost cel mai bun canal de vânzări pe care l-am avut. Se vorbește.

4. Personajele reprezentate sunt frânturi din gândurile tale sau crochiuri după modele reale?

Privind reprezentarea propriu-zisă, ambele. Lucrez foarte des cu referințe foto. Adaug de la mine, fac colaje peste care desenez și tot așa. Privind subiectele, e foarte puțină imaginație. Majoritatea schițelor sunt rupte din ceva foarte real.

5. Ți-ai format un stil aparte și în grafică, în tatuaje și mai nou și în realizarea de coperți pentru viniluri. Ce planuri ai și unde îți mai pot găsi oamenii munca live?

Ultima dată când am fost în Ikea am lăsat o schiță foarte elaborată și explicită pe spatele unui fund de lemn în Sharpie negru. La etaj, în a treia bucătărie, cea cu oglindă și șervete albe. Fundul costă șaizeci de lei sau ceva. Las drepturile de autor pentru Ikea. Ikea e bună.

În caz că nu ajungeți la Ikea, pe Răzvan Croneci îl găsiți pe pagină de Facebook si pe site-ul Bad Jubies.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *